HİDROTERAPİ

Genellikle geriatrik, pediatrik ve nörolojik alanlar başta olmak üzere birçok hastalık ve fonksiyonel kayıplarda suyun fiziksel özelliklerini kullanarak hastalıkların tedavi edildiği etkili bir yöntemdir.
Kurumumuzda hidroterapist olarak bu alanda uzmanlaşmış fizyoterapistlerimiz hizmet vermektedir. Hidroterapi RSM

HİDROTERAPİNİN YARARLARI  NELERDİR?
Suyun kaldırma kuvvetinin hareketi başlatıcı ve kolaylaştırıcı etkisiyle dışarıda yapılamayan aktivitelerin suyun içinde yapılmasına olanak verir. Kaldırma kuvveti ağırlığı azalttığı için hasta suda daha kolay hareket eder. Dışarıda yapamadığı hareketleri suyun içinde yapması, hastanın kendine olan güvenini ve motivasyonunu artırır.
Havuz içinde seans boyunca devamlı olan bir duyu girdisi olması hastanın amaçlanan düzeye gelmesi için güzel bir zemin hazırlamakla beraber sonuca ulaşmamız için gerekli zamanı da kısaltmaktadır . Ayrıca akciğerler, solunum kasları ve diğer iç organlar üzerindeki basıncın etkisiyle solunum, yeme ve konuşma gibi fonksiyonlarda da olumlu değişiklikler beklenir.
Fizyoterapi ve hidroterapi şu yetersizliklere uygulanabilir;

*Serebral Palsi
*Hemipleji
*Multipl skleroz (MS)
*Parkinson